woensdag 21 mei 2014

Even een kink in de kabel...20 mei

Ik had inmiddels een hele stapel post verzameld, om te versturen. Nog even bij de kringloop langs, de buit: heeeeel veel kwartetspellen, een bingospel, een lottospel, en nog een paar detectiveboekjes (van Zwarte Beertjes, met een Dick Bruna afbeelding voorop) die ik nog niet had (gelezen).

Daarna nog even een paar broden halen, dan kunnen we weer een paar dagen vooruit.

Alleen toen ging het mis...ik sloeg de bocht om, en zag te laat dat mijn voorgangster een vrij langzaam fietsende fietser voorrang gaf...eerlijk is eerlijk, het fietspad heeft daar voorrang, maar die fietser was nog wel heel ver weg...dat zag mijn voorgangster blijkbaar niet zo. En toen was het BOEM!

Een behoorlijke schade, de motorklep had een flinke klap gehad, en stond krom, er stroomde (waarschijnlijk koel-)vloeistof uit de auto...dus maar niet meer verder rijden, wie weet wat voor klap de motor zelf heeft gehad. En dan maar bellen...politie-komt niet bij alleen blikschade...ANWB-komt niet bij ongevallen, alleen bij pech aan eigen auto...verzekering-melden de schade en adviseren SOS International te bellen...SOS-dossier aangemaakt, en sturen een berger. Mag ik ook de berger van mijn schadebedrijf bellen? Nee mevrouw, dit gaat via een officiële berger, die kan uw auto wel naar het schadebedrijf toe brengen...hoezo inefficiënt?????? Nee, dat zie je verkeerd, dat zijn de regels...

Oké, schadeformulier ingevuld, en na 1,5 uur stond ik bij het schadebedrijf, zonder auto en met een grote boodschappentas vol met spelletjes, post en brood.

Gelukkig had manlief de rest geregeld: jongste zou gaan eten koken (mag het ook spaghetti zijn in plaats van macaroni? Ja natuurlijk, het is jouw feestje vandaag. We zouden nog iemand meenemen naar de training, dus wat eerder weg om hem op te pikken. Toch maar even bellen, dat het misschien wel wat later kan worden. Oudste was ook op het laatste moment thuis, dus maar een bakje met eten mee in de auto, en opeten voordat we onze passagier oppikken. Komt jongste erachter, dat hij zijn broek is vergeten...wilde zich niet eerst omkleden, omdat het zo warm was. Laat hij de broek op het bankje in de gang liggen. Dus ook nog maar even rondbellen, wie er (met zo'n beetje dezelfde lengte) een broek te leen heeft. Gelukkig was er iemand geblesseerd, die zo'n beetje hetzelfde formaat heeft, en hem zelfst kwam brengen...wat een service!

En door alle consternatie ben ik helemaal vergeten om de mega-berg post weg te brengen...morgen maar.

2 opmerkingen:

  1. Wat een hoop gedoe heb je dan gelijk weer, hè? Hopelijk valt het mee met de kosten aan de auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou inderdaad, volgens het schadebedrijf heeft de grille de klap opgevangen, en valt het met de motor mee...dat hopen we dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen