zondag 22 juni 2014

Na een druk weekend...is het uitrusten...

of niet. Nee, we gaan maandag op volle kracht weer verder. Het zijn heel drukke weken op het werk, op beide scholen, de een moet aan het eind van het semester alles inleveren, en laat alles op het laatst aankomen, nummer twee heeft een toetsweek...en moet er wel wat voor doen. Dusss...nog 1 week, en dan hebben er in ieder geval 2 weer een beetje adem.

Dan is het leuk, als de mailbox een beetje feest heeft, vorige week zaterdag:
14 juni ontvangen
Een verrassingskaartje van Laura, en een Swapbot-kaartje van Emelie.

Dinsdag lag er weer wat in de mailbox:
17 juni ontvangen
Een verrassingskaartje van Angelique (met mooie bloemen), een Postcrossing-kaart met klaprozen, eindelijk een envelop met 10 verschillende speelkaarten, alleen niet van degene van wie ik het zou krijgen (die heeft niets van zich laten horen), maar van degene die het organiseerde, Arianne.
En nog een envelop met hele mooie zonnige zelfgemaakte enveloppen,ook van Swapbot.

Ik verstuurde ook nog wat:
17 juni verzonnden
Een hartjessnail naar Iris, die blij verrast was (dat is ook de bedoeling, het leukst wanneer je iets niet verwacht), 2 enveloppen met ruil-postzegels naar Kristina en Riita, en een verrassingskaart die was achtergebleven in mijn tas (ook voor mij een verrassing ;-) ). En ik had nog een ruil-postzegel-stamp-bag vol, die is teruggestuurd naar de eigenaar.

Woensdag ontving ik een boek-kaart, van Swapbot:
18 juni ontvangen
van Ernest Hemingway, waarschijnlijk gaan we zijn oude huis op Key West nog bezoeken deze zomer...

Vrijdag zat er een brief in de mailbox, Penpals van Swapbot:
20 juni ontnvangen
Het was de bedoeling om naar 2 mensen een brief met allerlei dingen over jezelf te sturen, en wellicht groeit daar een penvriendschap uit...je moet het dan maar net treffen dat je een gelijkgestemd iemand tegenkomt.

Zaterdag hadden we een wedstrijd van BMX, het kampioenschap voor clubs, in Nuland. Dus een eindje rijden. Beide jongens hoefden niets meer voor school te doen, dus geen boeken, laptops of wat ook mee...ja, om iets voor hunzelf te doen. Rijden we bij Apeldoorn, en met de vraag of ze hun crossbroek ook hadden (just asking, ik hoef de spullen niet mee te nemen, dat doen ze tegenwoordig zelf), begint er één peentjes te zweten...geen crossbroek. Had ik hem nou maar wel gelijk aangedaan, dan had ik hem gehad. Tsja, en dan...regel maar een broek, anders wordt het niet fietsen. En dat is een straf, er wel zijn, en niet mogen fietsen. Zo snel is er nog nooit wat geregeld...en het past ook nog! Jongste kwam niet verder dan 3 manches (het lukt op het moment niet altijd, dat zal met de dwarse puberteit, zich geen raad weten met het te snel gegroeide lichaam of wat dan ook te maken hebben), en oudste strandde in de kwart finale met een hele sterke ploeg. Dus geen halve of finales dit keer. En we hadden het na zo'n dag ook wel gehad, en aangezien opa en oma terug zouden komen van 6 weken vakantie, wilden we ook wel weg. Om een uur of 5 zaten we bij hun aan de koffie.

Bij terugkomst lag er toch nog wat in de mailbox:
21 juni ontvangen
2 Postcrossing-kaarten, een vintage (wel nieuw, maar vintage afbeelding), en een oude reclame-kaart. En een envelop met ruil-postzegels uit HongKong, van iemand waarbij ik geregeld naartoe moet sturen, of zij naar mij...bij elke ronde komen we elkaar tegen, grappig.

Volgende week moet ik een aantal snailmails maken, voor verschillende dames. Ik heb me ook niet aangemeld voor nieuwe Swapbot-swaps, dat doe ik na de vakantie wel weer. Of er moet snel een hele mooie komen, maar voorlopig even niet. Postcrossing-kaarten wil ik nog wel versturen, tot aan de vakantie, dat zijn ook losse kaarten, en daar hoef ik niets voor te maken...alleen een kaart bij het profiel zoeken, dat gaat lukken.

Dan gaan we ons zo langzamerhand voorbereiden op de vakantie: op het werk moet ik een flink aantal weken vooruit werken, ook omdat in de zomerperiode niet zoveel geadverteerd wordt. De kids kunnen hun schoolspullen opruimen (boeken inleveren op school, en schriften en projecten bewaren of weggooien), zodat we na de vakantie weer met een schone lei kunnen beginnen.

Het duurt alleen nog wel even...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten